wtorek, 31 marca 2020

Ich stehe um 6 Uhr auf. kl VII

Hallo Leute!
Wie geht's?

Co u Was? Jak idzie nauka słówek? Ciekawa jestem, kto już opanował wszystkie słówka z ostatniego zestawu :)
Pochwalcie się w komentarzu!

Dziś zajmiemy się opisywaniem naszego dnia codziennego (ostatnio wprawdzie nasza codzienność wygląda nieco inaczej, ale myślę,że jednak wiele z tych czynności wykonujemy standardowo... no... może oprócz chodzenia do szkoły...)



Poniżej znajdziesz kilka zwrotów opisujących czynności naszego dnia codziennego, zastanów się o której godzinie zazwyczaj wykonujesz te czynności.

Ja jem śniadanie zazwyczaj o godzinie 7:00


Powiem więc:

lub:


Zauważyliście z pewnością, że w zestawie słownictwa wyżej podkreśliłam niektóre słówka, a właściwie fragmenty słów.
Zaraz wyjaśnię Wam dlaczego :) Przyjrzyjcie się jeszcze raz tym zwrotom, które słowa mają podkreślenia?
Na przykład:
Podkreślona część (przedrostek) czasownika ,,odrywa się" od czasownika i ,,ląduje" na końcu zdania:

Sprawdźmy, czy wszystko jasne :)

W kolejnym ćwiczeniu możesz sprawdzić, czy dobrze budujesz zdania z tymi nowymi czasownikami:


Gdy chcemy zapytać, o której godzinie wykonujemy jakąś czynność, stosujemy pytanie:
um wie viel Uhr?

Um wie viel Uhr? Um 20 Uhr

Um wie viel Uhr lernst du Deutsch?
Ich lerne Deutsch um 10 Uhr.
Um 10 Uhr lerne ich Deutsch.

HAUSAUFGABE:
Antworte auf die Fragen:
[pytania i odpowiedzi zapisz w zeszycie]

1. Um wie viel Uhr stehst du auf?
2. Um wie viel Uhr frühstückst du?
3. Wann räumst du dein Zimmer auf?
4. Wann kommt deine Mutter nach Hause zurück?
5. Um wie viel Uhr gehst du schlafen?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz