wtorek, 28 kwietnia 2020

Deutsch mit Socke Folge 13 kl IV

Hallo Leute!
Wie geht's?


Heute sehen wir Deutsch mit Socke weiter :)
Zuerst aber machen wir eine Übung :)

Dziś oglądamy Socke dalej, ale najpierw zrobimy ćwiczenie :)
W poprzednim odcinku Socke chciało się pić, pamiętacie ten zwrot?
Chce mi się pić mówimy po niemiecku Ich habe Durst.
[zauważyliście z pewnością, że po niemiecku mówimy ,,ja mam pragnienie"]
dokładnie tak samo powiemy, że jesteśmy głodni :)
Jestem głodny mówimy Ich habe Hunger. [mam głód :)]

w tych zwrotach używamy czasownika haben, przypomnijmy sobie jego odmianę i uzupełnijmy zdania :)




Gotowi na nowy odcinek? Zaczynamy!


Was macht Socke?
Socke verkauft Getränke.

Was macht Esther?
Esther kauft Getränke.

Co robi Socke? Socke sprzedaje napoje.
Co robi Esther? Esther kupuje napoje.

Gdy Esther chce kupić napój, pyta: Was kostet...? Ile kosztuje...?

Obejrzyjcie odcinek jeszcze raz i wykonajcie zadanie:



Zanotujcie w zeszycie nowe słówka:
Getränke
kaufen
verkaufen
schmecken
Wasser
Saft
Kaffee
sauer
eklig
teuer
ein Glas Wasser
eine Flasche Saft
Was kostet ein Glas Saft?

Das ist alles für heute :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz